zaterdag 15 december 2012

Eindelijk!!!

Eindelijk is het moment daar: de laatste ster van mijn Phebe-quilt is gemaakt.

Degenen, die al langer meelezen op dit blog, weten het waarschijnlijk wel: al meer dan een jaar ben ik aan het ploeteren op de laatste sterrenrand van Phebe. 52 ohiosterren zitten in die rand. Ik kwam er maar niet doorheen. Maar gisteravond heb ik de laatste ster gemaakt. Eindelijk! Ik maak de rest van mijn leven geen ohioster meer.
Ik heb de sterren trouwens allemaal met de hand gemaakt. Ja, ik weet dat het ook op de machine kan, maar ik ben niet zo netjes in het op de machine naaien. En deze sterren moeten wel netjes zijn, want ze vallen heel erg op.

Nu is het nog niet klaar natuurlijk. De sterren moeten nog tot een rand gemaakt worden. Twee randen had ik eerder dit jaar al gemaakt.

Ook moet ik nog even puzzelen over de maat. Omdat ik in het midden van de quilt 1 rij ohio-sterren heb vervangen door een mooie rand, klopt mijn maat niet meer met het voorbeeld.
Dus helemaal klaar ben ik nog niet, maar het meeste werk is achter de rug. Wat zal het fijn zijn als de top eindelijk af is.

De sterren liggen trouwens op mijn Groninger meebreideken, die ik in 2008 en 2009 met heel veel plezier gebreid heb.

Groetjes,
Marian

11 opmerkingen:

Thea zei

Gefeliciteerd! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn!
Mijn Phebe ligt al een paar maanden in de kast, te wachten tot ik weer inspiratie heb. Het is een prachtige quilt, maar ook een enorm werk.
En jij bent al zo ver..........
Je sterren zijn echt prachtig. Geniet ervan.

Phyllis zei

Gefeliciteerd! Oh, ik zou willen dat ik al zo ver was....

Judith zei

Gefeliciteerd, zeg maar niet al te hard 'nooit meer' een Ohio star! Maar klasse dat je het volbracht hebt, dj en phebe!!!! Fijn weekend

Willy zei

Die sterren zijn zo prachtig, er volgen er vast nog wel meer, ooit!;)
Fijn weekend,

Guusje, zei

Gefeliciteerd met je laatste ster, je bent al heel ver. Ik ben vanmiddag weer in Zutphen geweest we zijn nog steeds bezig, ik ga binnenkort aan de grote applicatie rand beginnen dus ik kan nog even. Succes met het laatste stuk. Hij is zo mooi.

Floor zei

Gefeliciteerd met het gereed komen van al je mooie sterren.
Met de hand maken, is toch eigenlijk ook leuker? Wel veel werk, maar je krijgt zo echt een band met je quilt. (Kan zelf ook niet goed op de naaimachne naaien)
Soms is het wel erg veel ja, maar dan lekker afwisselen met andere werkjes toch?
Gelukkig zijn er nog heel veel andere sterren om te maken.
Maar nu eerst fijn verder met je mandjes.
Groetjes,
Floor

Ageeth Dorsman zei

Van harte gefeliciteerd met deze top-
prestatie! Hou nog even vol met de
randen, en dan is het eind in zicht
en kan het een prachtquilt worden!
P.s.: die Groninger meebreideken is
een plaatje!
Groetjes van Ageeth

Petra zei

oohh die Groningerdeken...daar was ik ook ooit aan begonnen maar na een aantal blokken ben ik gestopt. ziet er mooi uit bij jou net als je sterren...ooh dat wordt echt heeeel mooi!!! Groetjes, Petra

Berna zei

Het valt niet mee al die sterretjes maar je hebt ze klaar en ze Zijn mooi!

sylvia zei

van harte, wat een heerlijk gevoel moet dat zijn!!
enne, zo maak ik mijn hele leven geen huisjes meer, hoor!!
groetjes, en succes met prakkedenken hoe het nu verder moet, Sylvia

Marianne S zei

Het is geweldig, echt goed, een voordeel is wel, je mag er zo lang over doen als je wil, als het uiteindelijk maar af komt, toch.
Maar wat word hij mooi, complimenten

Marianne S

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...