Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

3 januari 2015

Kerstkadootje voor ons (bijna) kerstkind

Onze oudste dochter is altijd in de kerstvakantie jarig. Precies tussen kerst en oud en nieuw in. Dat heeft leuke en minder leuke kanten, maar we maken er altijd een feest van! Ze is 22 geworden.

Naast de andere kadootjes, die ze heeft gekregen, heb ik voor haar een kerst-geurkussentje gemaakt. Van de uiteindelijke versie heb ik helaas geen foto, maar wel van het nog niet gevulde kussentje.

En dit is de achterkant. Hiervoor heb ik een schattig stofje van Minick and Simpson gebruikt uit de serie Midwinter Reds.

Het kussentje heb ik gevuld met kruidnagels, kaneelstokjes en steranijs. En natuurlijk vulsel. Het kussentje ruikt heerlijk kerstig.

Het patroontje, dat ik heb gebruikt, is gratis verkrijgbaar op internet. Het is van Drawn Thread en is 
hier
 (klik) te vinden. Ik heb niet de kleuren gebruikt die op het patroontje staan, maar restjes handgeverfd garen, die ik nog had liggen. Het belletje, om de nek van het hertje, had ik ooit bij Soed Idee (klik) besteld.

Het is, al zeg ik het zelf, een schattig kussentje geworden. Echt iets voor ons (bijna) kerstkind. Bovendien was het een heel leuk werkje om zo tijdens de kerstdagen te doen. Wel stiekem natuurlijk, want ze mocht het niet zien.