Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

20 januari 2015

Mijn voormoeders

Zoals jullie misschien hebben meegekregen, is mijn moeder afgelopen jaar overleden. Mijn vader is al lang geleden gestorven, dus nu heb ik geen ouders meer. Dat is verdrietig. Maar behalve het gemis van mijn ouders heb ik nog een gemis ervaren: er is niemand meer die iets kan vertellen over vroeger. Regelmatig denk ik: "Dat zal ik even aan mijn moeder vragen". En dat kan nu niet meer.

Daarom kwam ik op het idee om borduurwerkjes te gaan maken waarin de geboortedata van mijn voorouders staan. De titel van dit berichtje is voormoeders, want ik begin met de vrouwen in mijn familie. Zo sla ik twee vliegen in één klap: ik leg de gegevens vast en tegelijkertijd kan ik borduren.

Ik heb zelf een patroon ontworpen bij mekaar gezocht. Om te spreken van ontwerpen is een beetje duur doen. Ik zoek alfabetten, cijfers en figuurtjes bij elkaar en maak daar een patroon van. Ik doe dit voor me zelf, maar misschien zijn er t.z.t. meer belangstellenden voor de patronen. Dus wie weet wat er van komt.

Dit is het begin van het eerste patroon.