Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

23 maart 2015

Lente

Omdat het (eindelijk) lente is, heb ik een lief borduurtje gemaakt. Ik heb de patroontjes zelf bij elkaar gezocht en gerangschikt.


Ik heb geborduurd met 2 kleuren garen: rood DMC 815 en blauw DMC 334. Zo ziet dat er uit:


Het leuke lapje heb ik bij Soed Idee (klik) gekocht. Van het borduurtje kun je bijvoorbeeld een speldenkussentje of naaldenmapje maken. Of inlijsten in een klein lijstje. Ik ga voor een klein geurkussentje, gevuld met lavendel.
Voor de zomer heb ik ook al een patroontje klaarliggen. Dat volgt t.z.t. hier. Ik moet het eerst nog even borduren.

Het winter-patroontje is hier (klik) te vinden.

Het opslaan van het patroontje gaat als volgt: klik op de foto. Vervolgens klik met de rechtermuisknop. Je kunt de foto nu opslaan. Wat ik vaak doe is de afbeelding kopiƫren in een word-bestand en vervolgens uitprinten.
Je kunt de foto ook pinnen. Doe dit door op de foto te gaan staan met de muis. Het Pin-it tekentje verschijnt. Door daar op te klikken, kun je de foto in 1 van je prikborden pinnen.