Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

17 maart 2015

Speldenkussen met de bee

Ik ben lid van twee bee's, die maandelijks bij elkaar komen. Dat is altijd super-gezellig en heel inspirerend. Er worden zulke leuke dingen gemaakt. En na de zomer gaan we ook nog starten met een borduurclub. Daar verheug ik me nu al op.

Zo af en toe maken we met de bee een uitstapje. Eind januari zijn we een ochtend naar Atelier Bep geweest. Daar werden we hartelijk ontvangen met koffie en taart  in haar gezellige keuken. Bep wijdde ons in in de geheimen van de cathedral -window-techniek. Ze had al wat voorwerk gedaan en we konden snel beginnen. Pfff, dat viel nog niet mee. We hebben hard gewerkt, maar aan het eind van de ochtend was het kussentje nog niet klaar. Ik ben er meteen thuis mee verder gegaan en dit is het resultaat:

Leuk hè! Het is zo'n schattig kussentje geworden. Op de punten, die vaak een beetje slordig zijn (bij mij wel tenminste), heb ik knoopjes gemaakt. Ik heb het kussentje gevuld met poppenvulling, maar je zou natuurlijk ook lavendel kunnen gebruiken.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een heel gepriegel vond. Leuk om een keer gedaan te hebben, maar dat is het dan ook. Een cathedral-window-quilt ga ik echt niet maken.