Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

31 maart 2015

Update SBS-quilt

Met onze bee zijn we ieder een moeilijke-blokjes-quilt aan het maken. We zijn hiermee vorig jaar voorjaar gestart. Sommigen maken de Dear Jane, maar ik heb gekozen voor de SBS-quilt. Inmiddels zitten vijf rijen aan elkaar.


Ervaren SBS-ers zien natuurlijk meteen dat de volgorde van de blokken niet klopt. De quilt meet officieel 10 bij 14 blokken en wordt enorm groot. Zeker als er ook nog een rand omheen komt. En dat is wel het plan. Dus heb ik eens zitten passen en meten en besloten de quilt te maken van 11 bij 11 blokken. Een mooi formaat voor een twee-persoons bed.

Dat betekent ook dat er blokken niet gemaakt gaan worden. Daar ben ik laatst eens voor gaan zitten. R├╝cksichtslos heb ik een aantal blokken doorgestreept. Alleen de mooiste blokken mogen in de quilt.
Wordt vervolgd.

Groetjes,
Marian