Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

27 maart 2015

Wandelen

Al toen ik klein was, was ik dol op wandelen. Vooral in de bergen wandelen vond ik prachtig. Dat kon me niet vaak- of ver genoeg. Helaas waren mijn ouders niet van die wandelaars, en daar was ik vroeger natuurlijk afhankelijk van.

Vanaf mijn 19e ging ik met vriend en later echtgenoot op vakantie. Vaak met het OV en een klein tentje. Als arme studentjes hadden we niet zoveel geld om op vakantie te gaan. En ook toen hebben we altijd veel gewandeld. Leuk en goedkoop.

Vervolgens kwamen er kinderen en zo raar: die vonden wandelen niet leuk. En wandelen met kinderen die niet willen, is niet fijn. Dus een hele tijd stond het wandelen op een laag pitje. Jammer.

Zo'n drie jaar geleden zag ik op het blog van Willy een verhaaltje over het Schrijverspad Veluwezoom. Dat leek me zo leuk, dat ik meteen het boekje besteld heb. De totale wandeling bedraagt ongeveer 75 km en loopt van Rhenen naar Dieren. Door prachtige natuur, langs landgoederen, door parken, langs kastelen en (natuurlijk) langs plekken die iets met schrijvers te maken hebben. De route is samengesteld door een leraar Nederlands, die als hobby wandelen heeft. Meer informatie is hier (klik) te vinden. Daar staat ook hoe het boekje te bestellen is. GPS-tracks zijn ook beschikbaar.

Echtgenoot en ik hebben deze wandeling samen gemaakt. Verdeeld over 5 etappes zijn we langs de mooiste plekjes gelopen. En sindsdien heeft het wandelvirus ons weer te pakken. Zelfs gaat 1 van de dochters af en toe mee met ons.



Dit is een foto van de Rijn bij Rhenen, aan het begin van de eerste etappe van het Schrijverspad.

Op dit blog zal ik zo af en toe ook berichten over de wandelingen die we maken. In de winter ligt het wandelen een beetje stil, maar nu met het mooie weer in aantocht, gaan we het wandelen weer oppakken. Ik heb er zin in.

Groetjes,
Marian