Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

19 april 2015

Het begin van de breirol

Eerder (klik) heb je kunnen lezen dat ik enthousiast ben geworden over de Sampler-M-breirol. Ik heb alle patronen gedownload. Vervolgens ben ik in mijn doos met garens gaan zoeken naar een bol katoen. Ik vond nog een mooie onaangebroken bol van witte Durable katoen, nr 8. De originele Sampler-M-breirol is gebreid met dunnere katoen, nr 12. Maar ik bedacht me dat ik het niet moeilijker wil maken dan nodig. Bovendien had ik dit garen al, dus die keuze was snel gemaakt.

Ik heb 40+6 steken opgezet. 40 steken komt uit het voorschrift en de 6 extra steken gebruik ik om aan allebei de kanten van de breirol een randje van 3 rechten te maken. Hopelijk blijft de breirol dan beter in model. Dus voordat ik ook maar begonnen ben, heb ik de eerste aanpassing al gemaakt. Pfff, ik leer het ook nooit. Hieronder het begin van mijn breirol. De "M", waar de breirol naar genoemd is, komt mooi uit in het eerste blok.

Ik brei met naalden 2,5. Tussen de patroontjes brei ik vier naalden recht. Zo ontstaan ribbels, die de patronen van elkaar scheiden. Onderaan de rol komt een muizentandje als rand. Heel eenvoudig te maken door de zoom om te vouwen bij de gaatjesrand.