Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

9 april 2015

Mijn mandjesquilt is af

Eindelijk dan toch: de mandjesquilt is af. Een megaproject was het. Leuk om te doen, maar (zoals altijd) heel veel werk. Door alle verleidingen die op mijn pad kwamen (in de vorm van nieuwe projecten) heeft het toch nog lang geduurd voordat de mandjesquilt af was.

363 mandjes aan elkaar. Elk mandje meet 6 bij 6 cm. Echt klein dus. In november 2012 ben ik begonnen met de eerste mandjes. In het begin maakte ik er braaf 7 per week. Maar ja, op een gegeven moment kwam daar een beetje de klad in. Zo gaat dat meestal bij mij. Dus tussendoor heeft het project een half jaar stilgelegen. In juni 2014 heb ik een eindsprintje gedaan en toen was de top dan eindelijk klaar. Afgelopen winter heb ik hem gequilt en afgelopen week is de bies erom gekomen.

Een verslavend project om te doen, maar er is wel veel doorzettingsvermogen voor nodig. Je bent gewaarschuwd!

De mandjesquilt is gebaseerd op een antieke quilt, die in de Quiltmania heeft gestaan. Een andere heel beroemde mandjesquilt is die van Ingrid (Supergoof) (klik).
Voor mijn quilt heb ik Jaren-30-stofjes gebruikt van o.a. American Jane (klik).