Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

2 april 2015

Opruimen

Een bericht dat niets met quilten, borduren of andere handwerken te maken heeft! Je bent gewaarschuwd.

Opruimen, weggooien en minimaliseren van je spullen is helemaal in. In de Volkskrant is nu al 2 keer het boek (klik) van Marie Kondo besproken. Een heel grappig verslag van dit boek door Aaf Brandt Corstius kun je hier (klik) lezen. Dit is trouwens ook een leuke, pragmatische website als je wilt gaan minimaliseren.

En ik ben ook aan het opruimen geslagen. Ja, echt!

Wij wonen in een redelijk ruim huis met z'n drie├źn: vader, moeder en jongste dochter. De oudste 2 dochters studeren en wonen op kamers. Hebben daar de meeste van hun spullen, maar niet alles past daar. Bovendien komen ze (gelukkig) nog wel eens een weekend thuis, dus hier hebben ze ook nog een slaapkamer met spullen.
Voeg daarbij een vader en moeder die nogal van het verzamelen zijn en veel hobby's (lapjes!) hebben. Daarnaast bewaren we graag dingen voor "als we ze ooit nodig hebben". Je kunt je misschien voorstellen dat ons huis inmiddels uitpuilt van de spullen.

Sinds afgelopen januari heb ik er ineens genoeg van. Weg met die troep! Dus sindsdien ben ik aan het opruimen, verkopen, weggooien en naar de kringloopwinkel brengen. Mijn kinderen verklaren me voor gek. Meneer Phebe-and-Jane steunt me (zolang het niet over zijn spullen gaat natuurlijk,  haha). Maar ik trek me er niks van aan en ga gewoon door.

En weet je wat: het voelt goed! Ja echt. Bij de kringloopwinkel begroeten ze me inmiddels als een oude bekende. Maar in huis kan ik het verschil echt al zien.

Ik ga hier wel vaker iets over schrijven op dit blog. Zou ons huis er ooit zo uit gaan zien:


De foto is afkomstig van deze website (klik).

Groetjes,
Marian