Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

7 april 2015

Pronkrol Marken: vernaaid lint met kant

Het derde blok van mijn Pronkrol van Marken bestaat uit een vernaaid lint genaamd "De verloren zoon". Opnieuw heel erg leuk om te maken. Omdat ik niet hetzelfde linnen gebruik als in het voorbeeld, heb ik het vernaaide lint iets aangepast. Ik pas trouwens toch de volgorde van de blokken aan, aan mijn eigen smaak/voorkeur. Zo wordt het mijn eigen unieke Pronkrol.


Ik heb besloten om op elk blok het onderwerp vast te leggen. Nu weet ik nog wel wat het is, maar voor later is dat altijd handig. Meer informatie over dit bijbelse verhaal is hier (klik) te vinden.



In het voorbeeld van de cursus wordt een deel van het genaaide lint afgedekt met kant. Ik heb dat in mijn lap ook gedaan en wel met een bijzonder stukje kant, dat door mijn moeder gemaakt is. Deze maand is het een jaar geleden dat mijn moeder overleed. Ze was een kantkloster en ik heb allerlei stukken kant van haar gekregen. Een waardig eerbetoon om dit in mijn Pronkrol te verwerken en een mooie herinnering bovendien. De voornaam van mijn moeder begint met een T.

Dit blok is geborduurd op linnen van 12,6 draden per cm. Als garen heb ik DMC floche gebruikt in de kleuren 334 en 815.

De andere blokken van mijn Pronkrol zijn hier (klik) en hier (klik) te vinden.

Wil je de Pronkrol van Marken ook maken? Kijk dan hier (klik).