Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

22 juli 2015

It's berry time

Onlangs kon ik van iemand vier pakketjes overnemen van Blackbird Designs. Hierin zat het patroon, linnen en garen. Klaar om aan de slag te gaan dus.


Ik ben begonnen met "It's berry time". Dit is een patroon uit de serie Loose Feathers en wel nummer 37. Loose Feathers is een serie van Blackbird Designs, die in beperkte oplage jaarlijks verschijnt. "It's berry time" is in 2009 verschenen.


Afgelopen maandag was mijn laatste werkdag en nu heb ik 5 weken vakantie. Heerlijk! Dit borduurwerkje is perfect voor de zomervakantie. De dames van Blackbird Designs hebben een geweldig gevoel voor het maken van borduurontwerpen. Niet te groot en mooie beetje klassieke ontwerpen. Daarnaast wordt prachtig handgeverfd garen voorgeschreven, waarvan de kleuren heel subtiel verlopen. Het garen dat ik voor bovenstaand borduurwerk gebruik heet (heel toepasselijk) wild berries.

Gistermiddag zat ik heerlijk in de tuin te genieten: van het weer, van de tuin, van het vakantiegevoel en ondertussen lekker borduren. En dit was mijn uitzicht:


Onze eigen berries, met een net erover voor de Blackbirds.

P.S. als nog iemand oude Blackbird Designs patronen heeft liggen en er niks mee doet, houd ik me aanbevolen om de patronen over te nemen. Mijn email-adres staat rechts op mijn blog.

12 opmerkingen:

Monica zei

Ja, dit zijn altijd heel leuke patronen. Gezellig zo buiten bij je bessenstruikje aan het borduren. Fijne vakantie gewenst.

Marieke Hordijk zei

Wat een leuk patroontje!

Martine zei

Leuk, die heb ik ook gemaakt. Wat doe jij er mee als ze af zijn ? In een lijstje?

Phebe and Jane zei

Soms laat ik ze inlijsten, maar dat is zo prijzig. En er is ook een maximum wat je aan de muur kunt hangen, helaas. Dus ik moet bekennen dat e.e.a. in de kast op een stapeltje ligt...

Floor zei

Leuke patroontjes, dat is een fijn indetuinzitwerkje.
Uitzicht op de echte besjes, maar.... ik heb al heel wat vogeltjes vast zien zitten in zo'n net, dat wordt een langzame dood voor die beestjes, dus ik hoop dat je het net een paar keer per dag controleert.

Ageeth Dorsman zei

Fijn, dat ik weer een reactie kan achterlaten op je blog! Helemaal geweldig, de ontwerpen van de dames van Blackbird Design, zowel hun borduur- als hun quiltontwerpen, maar hun borduurpatronen springen er echt uit. En die van jou wordt echt prachtig, met het in kleur overlopende garen. Geniet van je zalig lange vakantie!
Groetjes van Ageeth

Phebe and Jane zei

@Floor: elke avond worden de bessen geplukt, dus als er een vogel in vast zou zitten zouden we dat meteen merken. Gelukkig nog nooit meegemaakt.

Floor zei

Gelukkig maar. De vogels gaan vaak op het net zitten om toch bij de bessen te komen en blijven dan met hun pootjes vasthaken in de mazen. Heb het al verschillende keren gezien. Ook moeilijk om die bange vogels dan weer te bevrijden, die zich dan inmiddels hebben vastgedraaid.
Geniet maar van de bessen en van de vakantie.

marga zei

Wat een schattig borduurpatroon helemaal passend bij de rode bessen in jou tuin.
Fijne vakantie.
Groeten
Marga

Lida zei

Enig patroon en veel plezier met je borduursels, ik ben ook een fan van de dames! Groetjes
Lida

Marjan zei

Ja, dat zijn geweldige patroontjes! Erg leuk ook, deze It's Berry Time. Geniet van je vakantie en van het borduren!

Guusje, zei

Wat een leuk patroon is dit toch. Leuk dat ik weer kan reageren.