Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

26 juli 2015

Oud werk: de Regenboogquilt

Omdat middelste dochter op vakantie is en ons fototoestel geleend heeft, kan ik geen nieuwe foto's plaatsen op dit blog. Geen probleem: ik laat gewoon wat oud werk zien.

In maart 2008 was ik echt goed met het quilt-virus besmet geraakt. Dit na een cursus in de winkel van Petra Prins. Daar heb ik met de hand een sampler-quilt leren maken. Een openbaring. Wat was dat leuk om te doen. In die tijd zette ik ook mijn eerste stappen op het wereld wijde web. Ik zat daar natuurlijk al eerder, maar nu ging de quilt-wereld voor mij open. Wat een leuke blogs kwam ik daar tegen.
Maar wat ik ook tegenkwam op internet waren stoffenwinkels. Ik had nog nooit van Moda gehoord en wist al helemaal niet dat stoffen in een serie gemaakt werden. En dat je daarvan een stapeltje kon kopen. Wauw, wat een verleidelijkheden zag ik daar. Na lang dubben kocht ik zo'n stapeltje stoffen.


Ik weet nog goed dat het pakketje thuis bezorgd werd. Een prachtig stapeltje fat-quarters in mooie heldere stoffen. Met een mooi lintje eromheen. Ik durfde amper het lintje ervan af te halen. Weken heeft het zo op de kast in de kamer gestaan. Wat een genot. 

Maar ja, ik moest er ook iets van gaan maken. Wat? Geen idee. Tot ik in de eerstvolgende Quiltmania een patroon tegenkwam van een quilt waarin veel verschillende stoffen werden verwerkt. Het bleek een soort promotie te zijn van een quilt uit het boek "Jelly Roll Quilts" van Pam en Nicky Lintott. Je kon de quilt met de naaimachine maken van een jelly-roll, maar ook met de hand. En dat laatste had ik geleerd op de cursus, dus dat heb ik gedaan. Van mijn mooie stapeltje fat-quarters en niet van een jelly-roll (toen al eigenwijs). Met de (quilt)kennis van nu zou ik dat natuurlijk nooit op zo'n tijdrovende manier gedaan hebben, maar toen wist ik niet beter.


Na ongeveer een jaar was de quilt klaar. Vanaf het begin had middelste dochter gezegd dat ze de top mooi vindt. Dus toen ze in 2012 ging studeren en haar eerste kamer in Groningen betrok, kreeg ze de quilt mee. 

 Inmiddels begint ze aan haar vierde jaar in Groningen, maar de quilt is nog steeds bij haar.

12 opmerkingen:

Marja zei

Wat een heldere frisse kleuren!
Leuk dat deze nu weer langs komt

Groet,

Wilma Kuin zei

Jippie!!! We kunnen weer kletsen..
Fijn dat deze quilt zo'n goed plekje heeft gekregen

Nelleke zei

Een mooie quilt met leuke kleurtjes die je nooit beu word.Groetjes Nelleke

Floor zei

Leuk toch dat je dochter nog steeds blij is met haar quilt!
Ik vind het ook een mooie quilt en een leuk eenvoudig maar mooi patroon.
En dat met de hand doen? Dat vind ik nog steeds heel fijn en rustgevend.

liliane bral zei

Ziet er erg leuk uit!

Marjan zei

Ja, da's een heel mooie quilt! Erg fraaie stofjes.

Guusje, zei

Wat een mooie vrolijke quilt is dat. Mooie stoffen.

Kleine Vingers zei

Wat een leuke fleurige quilt, kan me voorstellen dat een studentenkamer er heel gezellig door wordt. Groeten

Ageeth Dorsman zei

Het is en blijft dan ook een prachtige quilt, met zijn mooie, heldere kleuren, dus ik kan me voorstellen, dat je dochter hem geweldig vindt!
Leuk om te lezen, dat wij waarschijnlijk in hetzelfde jaar zijn begonnen met quilten, want ik zat toen in datzelfde stadium, van dat ontdekken van stofjes, precuts, stoffenwinkels en quiltblogs! En ik ben het nog lang niet moe!
Groetjes van Ageeth

Vlijtig Liesje zei

Wauw, die quilt is echt schitterend. Ik vind quilten echt ene kunst. Knap dat je het kunt.

Alie zei

Wat heerlijk om naar te kijken. Ik kan me voorstellen dat ze er erg veel plezier van heeft. Daar doe je het voor toch!
groetjes van Alie

jolanda zei

Wat is dat een leuke frisse quilt geworden. Zo op de foto lijken die geruite lapjes net hartjes vind ik. ;-)