Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

15 juli 2015

Vierlande merklap

Op speciaal verzoek van Anja schrijf ik na lange tijd weer eens een berichtje op mijn blog. Het is niet dat ik stilgezeten heb de laatste weken, maar het kwam gewoon niet van bloggen. Ik heb trouwens toch het idee dat ik niet de enige ben en dat het bloggen wat minder populair wordt.

In 2010 heb ik een prachtig patroon gekocht, inclusief garen en linnen, van een Vierlande merklap. De meeste borduursters kennen dat wel denk ik. Zo niet dan is hier (klik) e.e.a. te lezen.

Een prachtig patroon om te borduren, maar mensenlief wat een werk. Ik heb nog eens meegedaan aan een Vierlande-SAL samen met Marcella, Jeanny en Willy. Ik dacht dat stimuleert me wel. Maar het tegendeel gebeurde: zij borduurden zo razendsnel. En ik niet. Dus na een paar maanden hadden zij de merklap af en had ik net twee miezerige figuren geborduurd. Kortom, dat schoot niet op. In 2013 heb ik nog eens een opleving gehad. Maar sindsdien ligt de lap te wachten, onderop de stapel.

En nu wil ik hem afmaken. Het is zo'n prachtig patroon en het is doodzonde dat ik hem niet afmaak. Dus bij deze de belofte: in 2015 komt de lap af.

Het patroon heb ik hier (klik) gekocht.