Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

16 augustus 2015

Blackbird Designs: huisje 4

Het wordt saai, maar dit is een berichtje over huisje 4 uit de serie Remember me. Dit huisje heb ik afgemaakt in 2011. Ik ben er niet zo lang mee bezig geweest als met de andere huisjes.

Omdat ik het huisje deels in Rome heb gemaakt, heb ik in het dak SPQR geborduurd. Als herinnering aan een fantastische gezinsvakantie. Uitgezocht door oudste dochter, die toen net haar eindexamen had gehaald en op het punt stond op kamers te gaan.

Bij de alfabetten heb ik de eerste twee van mijn drie doopnamen geborduurd.


SPQR zie je overal staan in Rome. Het is latijn en staat voor Senatus Populusque Romanus. Dit betekent "De senaat en het volk van Rome". De afkorting werd voor het eerst gebruikt in de Romeinse Republiek (509 - 31 voor Christus). Je ziet de afkorting nu nog steeds in Rome.
Deze kennis heb ik niet zomaar paraat hoor. Ik moest het even opzoeken op Wikipedia.

Dit huisje is weer geborduurd met handgeverfd garen op een lila linnen. Vooral bij de alfabetten is goed te zien hoe mooi de kleur van het garen verloopt.

Huisje 1, 2 en 3 zijn hier (klik), hier (klik) en hier (klik) te vinden.

3 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Nee deze huisjes vervelen nooit!
;-)

kaneeltje zei

Waar koop jij dat handgeverfde borduurgaren ?

Ageeth Dorsman zei

Even van huisje 2 t/m 4 genoten op je blog, en wat zijn ze toch leuk en mooi! En het effect van het handgeverfde garen vind ik heel erg mooi.
groetjes van Ageeth