Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

28 augustus 2015

SBS-quilt

Eigenlijk mag mijn SBS-quilt niet zo heten, want ik maak lang niet alle blokjes. Ook houd ik me niet aan de volgorde. Ik moet dus toch maar eens een nieuwe naam hiervoor bedenken.

Hoe dan ook, rij 8 zit eraan. Dat wil zeggen dat 80 van de 121 blokjes aan elkaar zitten. Dat klinkt alsof hij bijna af is. Nog 41 blokjes maken. Oeps, dat zijn er toch nog veel. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik ben meer van de optimistische soort, dus ik ga er gewoon voor dat de top bijna af is.



Het is inmiddels al een hele lap. Ik moest op een stoel gaan staan om de foto te nemen.

De kleuren vind ik nog steeds mooi (gelukkig maar). De stoffen zijn afkomstig uit de serie Pure (klik) van Sweetwater. Van deze serie heb ik zo'n vier jaar geleden twee layercakes gekocht. Deze heb ik aangevuld met fat quarters van de blauwe en bruine stoffen. Ik heb gelukkig meer dan genoeg voor de hele quilt.

Het plan is om nu eerst deze top af te maken, alvorens aan iets nieuws te beginnen. Ben benieuwd of ik me aan dit voornemen ga houden.

5 opmerkingen:

Floor zei

Prachtig wordt deze quilt, mooie kleuren, lekker rustig.
Iets tussendoor is altijd wel leuk, maar gelukkig zit er veel afwisseling in de blokjes, zo blijft het leuk.

Marjan zei

Heel erg mooi, Marian! En je bent toch echt al héél ver hoor!

jolanda zei

Prachtig in deze kleuren! Blauw/bruin vind ik één van de mooiste kleurcombinaties!

Ageeth Dorsman zei

Zeker weten, dat hij gewoon bijna af is! En wat wordt hij mooi in deze kleuren, en met jouw zo netjes gemaakte blokjes!
Groetjes van Ageeth

christine zei

mooi hoor ik zit aan aan de 70 blokken dus bijna op de helft. maar of ik hem ook helemaal ga maken.!! de kleuren zijn prachtig .