Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

22 augustus 2015

Terugblik afgelopen zomermaanden

Hoewel het nog heerlijk weer is, loopt de vakantie zo'n beetje ten einde voor ons. Mede dankzij het mooie weer was het een fantastische zomervakantie. Heerlijk buiten in de tuin kunnen zitten met een borduurwerkje. We zijn twee keer weg geweest. Een week naar Noord-Frankrijk met alle kinderen en aanhang. Supergezellig! Daarna zijn we nog een aantal dagen naar Groningen geweest. Sinds middelste dochter daar studeert, is dat een traditie geworden. Het was KEI-week (introductie nieuwe studenten), dus heel gezellig in de stad. En opnieuw hadden we mooi weer.
En toen we afgelopen zaterdag terugkwamen regende het. Maar ook dat was niet erg, want we hebben tijdens de regendagen de hele zolder opgeruimd. Drie keer met een volle auto naar de kringloop gereden. Dat lucht op. Er is weer ruimte op zolder. De spullen die er nog liggen zijn ook echt dingen die we willen bewaren of nodig hebben (denken we nu).

Op handwerkgebied heb ik best veel gedaan. De SBS-quilt ligt een beetje stil. Wel heb ik heel veel blokjes gemaakt voor de Kaleidoscope quilt. We hebben een aantal gezellige bee's gehad. Maar ik heb vooral heel veel zitten borduren. De Vierlande merklap is bijna af en ook het vakantieborduurwerkje van Blackbird Designs is af.


Aan het eind van de zomervakantie heb ik altijd weer zin om aan iets nieuws te beginnen. Het voelt toch een beetje als het nieuwe schooljaar quiltjaar. Samen met vijf vriendinnen ga ik eind september beginnen met een cursus.In een volgend bericht zal ik daar meer over vertellen. Ook heb ik nog een (voor mij) spannend nieuwtje over de quilttentoonstelling in Deventer.

Geen opmerkingen: