Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

9 september 2015

Achtergrond SBS-quilt

Voor wie nog niet weet wat de SBS-quilt is, hierbij wat achtergrond informatie over deze quilt.



De SBS-quilt, oftewel Sylvia's Bridal Sampler is gebaseerd op één van de boeken van Jennifer Chiaverini. Jennifer Chiaverini heeft een serie boeken over quiltende vrouwen in een stadje in Pennsylvania (VS) geschreven. Sylvia komt in alle boeken voor en geeft les aan een mede door haar opgezette quilt-school. Op een gegeven moment gaat Sylvia trouwen en maken 140 vriendinnen/cursisten ieder een blok. Al deze blokken worden aan elkaar gezet tot een sampler. Vandaar de naam Sylvia's Bridal Sampler, in de quiltwereld meestal afgekort tot SBS.



De blokken voor de SBS heeft Jennifer Chiaverini oorspronkelijk via haar website gratis beschikbaar gesteld. Elke week verscheen er eentje. Maar op een gegeven moment verdwenen de gratis blokken en verscheen het boek. De SBS-quilt van Annelies (klik) is in het boek opgenomen. Een hele eer.



Op de website (klik) behorend bij de boeken, worden verschillende quilts,die in de boeken voorkomen getoond. Leuk om eens rond te neuzen. Ook al haar boeken staan hier vermeld.

Op pinterest (klik) heb ik verschillende SBS-quilts verzameld.

Voor wie het nog niet weet: op facebook is ook een SBS-groep actief. Zoek op facebook even op "Sylvia's Bridal Sampler (SBS)", dan vind je hem vanzelf. Het is een besloten groep, maar je kunt je aanmelden als lid.

7 opmerkingen:

Monica zei

Leuk! ik heb ook lekker even geneusd in de patronen en quilts van Jennifer, succes met je sbs-verzameling

Monica zei

Leuk! ik heb ook lekker even geneusd in de patronen en quilts van Jennifer, succes met je sbs-verzameling

Marguerite zei

In de kast heb ik zo'n 56 blokken van de SBS liggen. Als beginner daar mee begonnen maar na een poosje vind ik mijn kleuren keuze.... Blehhh.. De kleuren die jij hier laat zien vind ik te gek. Boek maar weer eens tevoorschijn halen.

Judith zei

Hee we kunnen ook weer reageren! Fijne dag

Floor zei

Zit er ook een beetje over te dubben of ik hem zal maken, maar hij is me veel te groot.
Kan ik natuurlijk minder blokken maken, maar ja dan is het effect ook minder.
Meestal zijn mijn quilts niet groter dan 1.30 x 160 cm, dus maar weinig blokken.
Zal er nog eens een nachtje over slapen :-)

Guusje, zei

Wat leuk dat je meer informatie hier neerzet en wat blokken van dichtbij laat zien. Ik heb hem ook weer opgepakt.

Marjan zei

Wat leuk, al deze informatie bij elkaar. Inspirerend allemaal hoor! Jouw blokken vind ik erg mooi.