Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

20 september 2015

Een nieuw project

Ik ben een laatbloeier, ik weet het, maar sinds een paar maanden ben ik ook actief op Face.book. Daar kwam ik een heel leuke SAL tegen. SAL staat in dit geval voor Sew-ALong, want het gaat over een historische album-quilt. Dit is de quilt:


Het is de bedoeling dat gezamenlijk elke maand een blok wordt gemaakt. En na 25 maanden is een prachtige top klaar. Lijkt me zo leuk! Dus ik doe mee!

De quilt is in 1858 gemaakt door Esther Blair Shaw Matthews en hangt nu in het Virginia Quilt Museum in Harrisonburg (VS).

Even wat practische informatie:

  • Het patroon is hier (klik)te koop. In de rechter zijkant staat de informatie. Kopen kan ook digitaal, en dat is lekker snel. Dan krijg je een pdf in je mailbox. Die moet je dan nog wel zelf uitprinten.
  • De facebookpagina is hier (klik) te vinden.
  • De bij de SAL behorende blog is hier (klik) te vinden. Hier vind je ook alle informatie over hoeveelheid stoffen etc. 

De SAL start op 1 oktober 2015.
Wie gaat nog meer deze quilt maken?

6 opmerkingen:

Floor zei

Mooie quilt is dat, daar ben je 25 maanden druk mee, maar de afwisseling in de blokken maakt dat het niet gaat vervelen.
Ben benieuwd wie er nog meer aan gaat beginnen.

Ageeth Dorsman zei

Ik heb hem al een tijdje op het oog, deze prachtige quilt van het Virginia Quilt museum, en heb uiteraard het patroon besteld. Prachtig, deze historische quilt en dan nu ook nog eens in een sew-a-long. De verleiding is eigenlijk gewoon te groot, maar de tijd is te krap en dan blijven er weer andere mooie dingen liggen. Maar ik ga het met heel veel plezier en interesse volgen en ben alvast erg benieuwd naar de stofjes, die je voor dit pracht-project hebt uitgekozen.
Veel plezier met de eerste steekjes en groetjes van Ageeth.

Christine Schoon zei

Inderdaad kijk ik ook al een tijdje naar deze quilt. Ontvang je het hele patroon als je de pdf besteld? Ik kwam er niet helemaal uit toen ik de site bekeek.
Leuk dat je er over geschreven hebt! Ik had er in Nederland nog niemand over gehoord.
Groetjes van Christine

Guusje, zei

Het ks een beautie. Ik ben gek op applicatie maar moet eerst andere afmaken. Ik denk er nog even over na.

Willy zei

Een mooi en leuk project heb je gevonden.
Jammer dat ik de DJ quilts heb gemist (ivm vakantie), ik had die van jou ook graag in het echt willen zien. Groetjes,

deb @ frugal little bungalow zei

I am making it :)