Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

6 september 2015

Rij 9 van de SBS-quilt

Ik probeer nu als eerste mijn SBS-top af te maken. Dus een beetje saai voor de lezers, maar er komen (als het goed is) de komende weken veel updates van deze quilt.

Rij 9 zit nu aan de top. In totaal dus 90 blokjes gemaakt van de 121.



Elk blokje is 6 inch, oftewel 16 cm. De sashing is 1 inch, ofwel 2,5 cm. Mijn lap meet nu ongeveer 155 bij 170 cm. Een flinke lap dus. Ter vergelijking: bij de Dear Jane quilt zijn de blokjes 4 inch, dus ongeveer 10,5 cm.

Ik heb zowel de Dear Jane quilt als de SBS-quilt gemaakt. De SBS-quilt is echt veel makkelijker. Dus wil je graag een sampler-quilt maken, dan zou ik eerst voor de SBS gaan.

Het boek is o.a. hier (klik) en hier (klik) te koop.

4 opmerkingen:

Floor zei

Daar zit ik ook een beetje mee... beetje saai om aan 1 quilt te werken, ook voor jezelf natuurlijk. Hoewel... elk blokje van deze quilt is anders, dus afwisseling genoeg.
Het schiet lekker op en het is een pracht!
Juist door weinig kleuren vind ik de rust zo mooi.
Het lijkt me ook dat deze quilt wat makkelijker is dan de Jane en zeker zo mooi. Beetje groot werken is toch wel fijn.
Het is nu heerlijk quiltweer, dus gaan we lekker door toch?

conny's quilts zei

Dat schiet lekker op met de SBS. Ik ben het met je eens dat Jane pittiger is. Maar ook de SBS blokken zijn lekker afwisselend, ik heb er veel blokken van gebruikt in een blauw witte sampler. Veel plezier met de volgende blokken ....en ik vind het niet saai om jouw quilt hier op het blog te zien groeien hoor.

Guusje, zei

Je SBS is erg mooi. Je bent al ver.

Marguerite zei

Wat is jou SBS rustig van kleuren. Prachtig..