Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

25 november 2015

Een oud schoollapje

Vorige week was ik in een soort van brocante-winkeltje en daar lag ineens dit schoollapje. Voor een klein bedragje kon ik het overnemen.


Leuk hè. Toevallig heb ik laatst ook een leuk boekje aangeschaft over schoollapjes. Dat is hier (klik) te koop.
In dit boekje staat dat meisjes vroeger eerst de rechte letters leerden, zoals I, H, M, L, T, E en F. Dat verklaart de volgorde van het alfabet op mijn lapje. Daaruit maak ik op dat dit het eerste schoollapje is dat TM heeft gemaakt in 1938. De randjes zijn lief, maar eenvoudig.  Wie TM is/was en wat de letters VDT betekenen weet ik niet.
Ik ben er blij mee.

3 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een mooi lapje !

Annelies zei

Wat een mooi lapje !

Annelein zei

Klein maar fijn... wat een heerlijk bezit!!!