Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

26 december 2015

De top van de SBS-quilt is af

Druk, druk, druk. Dat is wat ik geweest ben de afgelopen weken. Druk op mijn werk, druk met quilten en zelfs nu ik kerstvakantie heb, ben ik nog druk. Gelukkig niet te druk, maar het bloggen schiet er wel een beetje bij in.

Maar nu heb ik eindelijk even tijd en kan ik melden dat de top van mijn SBS-quilt af is. Onderstaande foto is van 14 december, dus hij is ook al een tijdje af. Dat is wel weer iets van mijn lijstje (klik) waar een streep door kan.

De top is 11 bij 11 blokken. Dat is dus kleiner dan de originele SBS-quilt. De top meet ongeveer 195 bij 195 cm. Een mooi formaat voor een tweepersoonsbed, vind ik.

Ik ben met deze quilt begonnen in maart 2014. Tussendoor heb ik nog heel veel andere handwerk-gerelateerde dingen gedaan. En, hebben jullie dat ook? Aan een samplerquilt zitten voor mij zoveel herinneringen. Bij sommige blokjes weet ik nog precies waar ik was toen ik hem maakte, of wat er toen gebeurde. Helaas zitten er ook wel een aantal nare herinneringen aan sommige blokjes. Het overlijden van mijn moeder en het bericht van de ernstige ziekte van een vriendin. Maar gelukkig overheersen de fijne blokken.

De top is gemaakt van stoffen uit de serie Pure (klik) van Sweetwater. Van deze serie heb ik zo'n vier jaar geleden twee layercakes gekocht. Deze heb ik aangevuld met fat quarters van de blauwe en bruine stoffen. Ik had (gelukkig) meer dan genoeg stof. Zoveel zelfs, dat ik de achterkant van de restanten heb gemaakt.

De top is inmiddels ook al gedubbeld. Een werkje waar ik normaal gesproken een enorme hekel aan heb. Maar dat is dit keer heel vlot gegaan. Daarover volgende keer meer.

10 opmerkingen:

Marja zei

Prachtig geworden joh!
Ik blijf het zo'n mooie stofserie vinden!

Groet,

Floor zei

Wat is de top prachtig geworden! Ben helemaal weg van die oud blauwe kleuren met bruin.
Ben er ook aan begonnen en heb de kleurstelling een beetje van je afgekeken. Ik heb er ook wat oud paars/lila bij gedaan.
Maar ben nog maar pas begonnen en heb pas 8 blokken af.
Je hebt ook al gedubbeld, dus het leuke quilten kan nu beginnen.
Veel succes.

Tine38 zei

Il est très beau! Tine

Wilma Kuin zei

Prachtig is hij geworden!

conny's quilts zei

Heel mooi, ik geniet van deze kleuren!

Ageeth Dorsman zei

Prachtig!!! Hij is echt supermooi geworden, de top van je SBS in deze frisse, heldere kleuren! Wat ben je actief geweest, en heb je het snel voor elkaar gekregen. Een fijne jaarwisseling en een mooi, liefdevol, gezond en creatief 2016 gewenst, waarin ik hoop te blijven genieten van al het moois, dat op je blog voorbijkomt!
Groetjes van Ageeth

Sjoukje zei

Erg mooi gemaakt!

Marjan zei

In één woord: schitterend!

Guusje, zei

Hij is prachtig geworden.

Patricia zei

Hoi,
Ik heb het laatst met Judith E. er over gehad hoe je kleuren en stoffen uitkiest voor je quilt.
Ik hou erg van mooie harmonische kleurencombinaties en Judith verwees me naar je blog.
Toevallig blijk ik je blog al een beetje te kennen, maar het is opvallend hoeveel moois ik hier vind !
Prachtig ! Zoals bv. je SBS , met zijn sobere kleuren. Ondanks al die verschillende patroontjes komt er een eenheid in.
Ik ga je blog nog wat meer bekijken.
Vriendelijke groet, Patricia