Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

12 december 2015

Leuke dag

Lang geleden dat ik hier iets geschreven heb. Dat komt omdat ik heel druk met met het afwerken van mijn lijstje (klik). Ook had ik heel veel leuke uitjes. Ik zal proberen met terugwerkende kracht daarover berichtjes te schrijven. Te beginnen met gisteren.

Gisteren gingen we naar Amsterdam. Man en ik vertrokken met de auto en reden via Huizen naar Amsterdam. Huizen stond al heel lang op mijn programma om eens heen te gaan. Wat is er zo bijzonder aan Huizen zul je denken. Nou, het winkeltje van Steekjes en Kruisjes (klik) natuurlijk. Daar wilde ik al zo lang heen. Ik heb heerlijk even rondgekeken.

Bij Willeke (klik) had ik gezien dat ze haar randjeslap borduurt met Aurifil garen. Dat werkt heel fijn, zegt ze. Het pluist namelijk niet zoals DMC-garen. Dat garen wilde ik dus ook graag proberen. Drie klosjes heb ik gekocht.



De volledige naam van het garen is: AURIFIL MAKO'NE 28/2 Gr 30. De kleuren die ik heb gekocht zijn:
- rood 2260 (lijkt op DMC 815)
- blauw 2725
- lichtrood 2250
De bovenste twee gebruikt Willeke voor haar randjeslap (klik).
Het garen is niet goedkoop: €8,50 voor een grote klos. Maar dan heb je ook 750 meter, dus dat zijn heel veel randjes.
Het garen is hier (klik) te koop.

We reden door naar Amsterdam. Daar hebben we een beetje rondgelopen en dochter 1 en dochter 3 van de trein gehaald. Dochter 2 was helaas verhinderd.

's Avonds zijn we met z'n vieren naar een concert van Maximo Park geweest in de Melkweg. Wat een geweldig optreden. Ik was wel blij dat ik mijn Party-Plugs (klik) bij me had......


2 opmerkingen:

Annelein zei

Wat een leuk uitje!!! Een bezoekje aan Steekjes en Kruisjes is altijd zo gezellig... Hoop dat je net zo enthousiast bent over het Aurifil garen als dat ik dat ben...

Fijn weekend, Willeke

Floor zei

Altijd reuze leuk om uitstapjes te maken naar een quiltwinkel.
Natuurlijk ook naar een optreden van je favoriete artiesten.
Lekker nagenieten nu maar, misschien ook met een c.d. die je daar ongetwijfeld van hebt.