Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

3 januari 2016

Plannen

In 2015 heb ik twee tops afgemaakt, namelijk de SBS- en de Kaleidoscope-quilt. Dus mag ik met iets nieuws beginnen in het nieuwe jaar. Fijn!!! Ik heb even een lijstje gemaakt van mijn plannen voor het nieuwe jaar:

Quilten:

  1. SBS doorquilten
  2. Kaleidoscope doorquilten
  3. Sterrenquilt: laatste steekjes quilten, draadjes afknippen en een bies erom heen
  4. Nieuw project: een quilt met Islamitische motieven. Hierover binnenkort meer.
  5. Eindelijk eens de Phebe-top afmaken
  6. Nieuw project samen met de bee: we gaan de AWS van Di Ford maken en wel elke maand 1 blok
  7. Mijn kerst-medaillon-quilt weer oppakken.

Borduren:

  1. Randje-per-week-2016: proberen elke week te borduren. In ieder geval niet te erg achter te raken.
  2. Blackbird Designs: Anniversaries of the heart regelmatig borduren (en laten zien op dit blog)
  3. Carriage House Samplings: Christmas at Hawk Run Hollow verder borduren
  4. Vierlandelap afmaken (is bijna af, de laatste loodjes)
  5. Nieuwe projectjes opstarten voor de Marker Pronkrol
  6. Speldenkussenclub Soed-idee

Haken:

  1. de geheime blauw-witte deken weer oppakken. Wat denk je Kathinca, gaan we daar nog mee verder? Ik heb er wel zin in.

Een hele lijst. En dan noem ik nog niet eens alle WIPs die nog liggen en alle nieuwe dingen die ik ga opstarten (maar nu nog niet weet). Een mens zou er overspannen van worden. Dat valt in mijn geval wel mee hoor. Zo'n lijst vind ik fijn, want die geeft me focus en houvast. En ik mag ervan afwijken, da's ook mooi. Ik ben gelukkig niet zo streng voor mezelf.

Leggen jullie ook zo je plannen vast voor het komende jaar?

Om in de mood te raken alvast een fotootje van een prachtige versie van de AWS. Ik denk dat het de originele van Di Ford is.



10 opmerkingen:

Marja zei

De AWS staat bij mij ook heel hoog op mijn WIM-lijst.
Zelf heb ik geen jaarplanning maar wel een kladblok waar ik een aantal punten opschrijf welke het eerst moeten gebeuren.
Heerlijk toch lijstjes maken:)

Groet,

Floor zei

Ja, dit is een foto van de originele quilt van Di Ford.
Hij is prachtig, en leuk om te maken, maar niet gemakkelijk vind ik.
Ik geniet er elke dag van, want ik heb hem al af.
Je hebt veel gedaan het afgelopen jaar, en ook weer gezellig nieuwe plannen gemaakt.
Zelf maak ik niet een plan voor het nieuwe jaar. Ben aan twee quilts bezig die ik af maak en een nieuw project ligt al zeker een half jaar klaar. Daar ga ik natuurlijk in het nieuwe jaar aan beginnen.
Ik wens je een gelukkig, creatief en gezond 2016!

Marieke Hordijk zei

Leuk zo'n lijstje met plannen. Ik heb in mijn hoofd wel zo'n lijstje gemaakt, maar durf het niet op te schrijven, want eigenlijk weet ik nu al dat ik me er niet aan ga houden.

Quiltlia zei

Allereerst een heel Gezond Gelukkig en creatief 2016.Wat heerlijk plannen en lijstjes maken,gisteren begonnen met een beetje orde in de Ufo's te scheppen maar gaandeweg kwam ik er 11 tegen die nu netjes in dozen zitten.De quilts die nog gequilt moeten worden heb ik daar nog niet bij opgeteld.Voor mij dus gewoon doorgaan en PROBEREN niet aan iets nieuws te beginnen.
Groetjes Lia

Ageeth Dorsman zei

Je hebt prachtige plannen voor 2016, zowel op quilt- als borduurgebied! En als ik je een beetje ken, ga je ze waarschijnlijk ook nog realiseren... Ik ga er graag van meegenieten!
Een heel mooi, gezond en creatief 2016 gewenst!
Groetjes van Ageeth

Wietskes Quilts zei

Hij is prachtig he? Ik heb de eerste blokken ook af, maar ik vind het lastig om in "haar" sfeer te komen.
Dat kost zoekwerk in de stofjes, maar het is zo leuk om de blokken te maken.
Succes en nu kan ik je gaan volgen.
Altijd leuk.
groetjes
Wietske

Rina zei

Wat een mooie lijstje met ideeen voor dit jaar. Een aantal komen overeen. Zo wil ik de antieke quilt van di Ford verder maken. Ik ben in december begonnen. En ook ik wil de Marker pronkrol weer oppakken. De randjes van 2016? Ik twijfel nog....
Veel plezier bij het maken van deze projecten.

Annelein zei

Goed bezig!!!!

Aunt 'Reen zei

Your AWS quilt turned out so very BEAUTIFUL!
Congratulations!

Maria zei

Zo zou ik het jaar ook moeten starten; een lijst maken wat ik eerst moet afmaken, maar..........niet gemakkelijk. ik heb geen goede voornemens gemaakt. Groetjes, Maria.