Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

18 februari 2016

Antique Wedding Sampler: blok 2

Nu moeten jullie niet denken dat ik sinds afgelopen weekend dit tweede blok in elkaar gezet heb. Nee hoor daar ben ik echt wel langer mee bezig geweest. Ik kon niks worden met het patroon in het boek en heb dus dit blok zelf getekend. Met een passer en millimeterpapier. Dat was al een hele klus. En dan vervolgens nog al die kleine blokjes aan elkaar zetten. Poeh wat een werk. Maar wel de moeite waard, toch?



Nu wordt ook een beetje duidelijk welke kleuren ik ga gebruiken. Die ruitjes houd ik erin als een soort van rode draad. Dat geeft rust in de quilt.
In het middelste rondje heb ik een vlinder geappliceerd. Daar komt ook het rood in terug.


Op naar het derde blok!

11 opmerkingen:

Floor zei

Mooi blok geworden. Ook leuk dat ruitjes stofje, heel apart dat heb ik nog niet eerder gezien bij deze quilt.
Leuk toch om je eigen dingen er in te verwerken.
Maar waarom het niet lukte met het patroon in het boek is me niet duidelijk.
Was toch niet moeilijk zover als ik me kon herinneren.
Maar je hebt het keurig opgelost.

Annelies zei

Wat een prachtig blok. Veel succes met de volgende.

Nardy Beltman zei

Prachtig blok is het geworden en erg leuk met dat ruitjes stofje. Ik vind de blokken altijd erg veel werk, maar als ze dan af zijn is het genieten. Fijn weekend alvast!

Maud Halma - van Wees zei

hET IS EEN PRACHTIG BLOK, HEERLIJK OM ZELF TE TEKENEN. iK HOU VAN RUITJES, DUS HELEMAAL GOED WAT MIJ BETREFT. jOUW QUILT. wAT VAN JEZELF ERIN, PRIMA. VEEL PLEZIER.

conny's quilts zei

Prachtig!

Ageeth Dorsman zei

Ik kan me het heel goed voorstellen, dat je daar een flinke tijd mee bezig bent geweest, vooral, omdat je het zelf hebt getekend. Maar je hebt zeker eer van je werk, want het is een pracht van een blok geworden, en je stofkeuze voor deze quilt is heel erg mooi!
Groetjes van Ageeth

Anja Stevens zei

mooi blok geworden, Marian.
ik heb nog steeds wat koudwatervrees, heb het boek meermalen opengehad, stofje erbij, patroontjes overgetekend, maar het knippen......dat ga ik volgende week doen, groetjes, anja

Annelein zei

Wat ben jij goed bezig! En wat is het mooi geworden...

Aunt 'Reen zei

Beautiful!

Chookyblue...... zei

beautiful block......

Annemieke zei

Héél erg mooi blok in jouw stoffen met de vlinder!
Groetjes
Annemieke