Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

13 februari 2016

Antique Wedding Sampler: blok 1

Met onze bee zijn we weer met een gezamenlijk project begonnen: we gaan de Antique Wedding Sampler maken. Het patroon van deze quilt staat in het boek "Primarily Quilts" van Di Ford. Ieder van ons gaat haar eigen invulling aan deze quilt geven. Het lijkt met heel leuk om de verschillende blokken, kleuren en stoffen van mijn beegenoten te zien.

De voorpret was natuurlijk al het uitzoeken van de stof. Daar ben ik leuk mee geslaagd (denk ik). Daarvan zal ik de komende maanden wel e.e.a. van laten zien. De basis is een effen grijze achtergrondstof. Ik heb nog nooit met grijs gewerkt, dus dat is best spannend.

Bij het doorbladeren van het boek viel me wel op dat het ingewikkelde blokken zijn. Ik ben dus begonnen met een "makkelijk" blok. Nou, zo makkelijk was het nog niet. Vooral dat middelste sterretje kostte wel enige moeite. Maar het is aardig gelukt. Dus hierbij mijn eerste blok van de AWS:


Ik wil proberen elke maand een blok te maken. Ben benieuwd of dat gaat lukken, want sommige blokken zijn behoorlijk ingewikkeld. Hoe het ook loopt, de voortgang zal ik hier laten zien.

13 opmerkingen:

Floor zei

Mooi is je eerste blok geworden, ook de stoffen die je gekozen hebt.
Dat is zo leuk bij deze quilt, het zoeken van de stoffen.
Ik heb hem al klaar en vond het ook best een moeilijke quilt. Ik heb de blokken ook nog eens 25 % verkleind, dus was het vaak prutsen om al die superkleine stukjes aan elkaar te krijgen.
Maar leuk om te doen, vooral met meer mensen tegelijk. Zie je straks al die verschillen.
Veel plezier met het maken.

Sjoukje zei

Erg leuk! Ik maak de quilt ook met een bee en dat is inderdaad erg leuk. Wij maken ook een blok per maand en dat is goed te doen. Sommige blokken zijn lastiger dan andere, maar ik vond zelf dat ik vrij snel wende aan het niveau van de quilt. Ik heb nu blok 16 af. Ik ga je vorderingen volgen! Veel plezier met het leuke gepuzzel met stofjes!

Annelein zei

Was al weer vergeten hoe je eerste blok eruit zag...Maar ik had het kunnen weten. Mooi... zoals altijd. Gisteren ben ik vooral met het maken van mapjes voor alle patronen bezig geweest. Dat is af. De mapjes liggen klaar en hebben hebben ook allemaal het bij behorende patroon. Nu kan ik beginnen met de eerste blokken. Ik begin met de bekende gepatchte blokken. Dat zijn er vier dus voorlopig kan ik even vooruit. Moed verzame lok en voor het moeilijker werk...:)

Annelein zei

Wat ziet die laatste zin er raar uit. Het moet zijn: moed verzamelen voor... Ik denk dat ik nog een beetje slaapdronken was :)

Supergoof zei

Dit allereerste blok smaakt naar meer, want het is een plaatje!
:o)

Nardy zei

Wat een prachtig blok! Het is een erg mooie quilt om te maken en inderdaad zijn er lastige blokken bij. Ik heb er 21 af en moet er nog een paar. Geniet ervan! Fijne zondag, groetjes Nardy

conny's quilts zei

Een veelbelovend nieuw blok hoor. Goed gelukt.
groetjes, Conny

Ageeth Dorsman zei

Een geweldig project, deze AWS van Di Ford! Je eerste blokje ziet er veelbelovend mooi uit, en ik vind vooral je keuze voor de lichtgrijze achtergrondstof heel erg mooi. Ikga het met veel plezier bij je volgen!
Groetjes van Ageeth

Maud Halma - van Wees zei

Wat een prachtig blok!!! Ziet er zo mooi uit. Veel plezier.

Flickenstichlerin zei

Beautiful, gorgeous work.
Greetings,
Sylvia

Marjan zei

Erg mooi blok! Prachtige stofkeuze ook. Ik kijk al uit naar je volgende blok!

Sylvia zei

De AWS is erg leuk om te maken, inderdaad niet altijd even makkelijk. Ik heb de quilt kleiner gemaakt en ben hem nu aan het door quilten. Wij hebben hem op onze Bee ook met zijn drie├źn gemaakt, ieder voor zich. Leuk om die verschillen te zien.
Jouw blok ziet er mooi uit en weer eens wat anders met een grijze ondergrond. Succes er mee, groetjes Sylvia.

Annemieke zei

Mooie stoffen voor dit blok. En het grijs is anders en spannend. Ik ben al benieuwd naar de rest;)
Groetjes
Annemieke