Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

6 maart 2016

Aan het quilten

Het is hier een beetje stil. Dat heeft twee redenen. Ten eerste ben ik in de periode half januari tot half maart elk jaar heel druk met mijn werk. Ik moet dan veel bedrijven bezoeken en blijf een aantal keer in een hotel overnachten. Niet veel tijd om te handwerken dus.

De tweede reden is dat ik mijn SBS-quilt aan het doorquilten ben. Heel vorig jaar ben ik druk geweest met het maken van alle blokjes. Klik maar eens op het label "SBS" als je alle vorige berichten wilt zien. Afgelopen december heb ik de quilt gesandwiched (klik) en sinds begin van dit jaar ben ik aan het doorquilten.

Ik vind doorquilten een leuk werkje. Het is heel ontspannend en je ziet de quilt onder je handen mooier worden. Het nadeel van quilten is dat je er zo weinig van op je blog kunt laten zien.

Ik ben inmiddels op ongeveer driekwart denk ik. Nog even doorwerken dus. Daarna ligt de volgende top al te wachten om gequilt te worden: de kaleidoscope-quilt (klik).

10 opmerkingen:

Monica zei

Leuk als je ziet hoe mooi hij gaat worden, succes met de laatste loodjes.

Floor zei

Leuk dat je de Sylvia lekker aan het doorquilten bent, dan wordt ie inderdaad steeds mooier, terwijl hij nu ook al prachtig is.
Ben er zelf ook met plezier aan bezig in dezelfde mooie kleurstelling.

Annemieke zei

Petje af hoor, quilten is voor mij altijd even een kwestie van doorzetten, niet altijd ontspannen.
Even iets anders: Net op je Pinterest geweest, gaaf zoveel leuks te zien en...veel onderwerpen zijn zeer herkenbaar. Alles ook netjes geordend, daar kan ik nog iets van opsteken.
Groetjes
Annemieke

Jocelyn Thurston zei

Your sewing is beautiful. I am EPP the Farmers Wife Sampler Quilt. It is slow stitching but enjoyable. Like you I also do other crafts. Hope your work calms down soon so you cn get back to even more stitching. Happy sewing from Ottawa, Canada.

Annelein zei

Goed bezig hoor... en wat gaat dat quilten bij jou snel...

Willy zei

Prachtig is je sbs quilt. Fijn dat je dit voor jou ontspannen werk na de drukke werkzaamheden kunt doen. Groetjes,

Ageeth Dorsman zei

Wat wordt je SBS mooi zo, met het quiltwerk erin! In tegenstelling tot jou vind ik het quilten niet zo'n heel erg leuk werkje, en dus ook (nog) verre van ontspannend, maar het gaat telkens beter. Ik hou vol, want het lijkt me ook zo fijn om te kunnen zeggen, dat het ontspant.
Succes met je drukke weken en veel plezier met quilten!
Groetjes van Ageeth

Marguerite zei

Prachtig!
Wat een Super mooie kleuren.
Heb zelf ook ca. 50 blokken van de SBS af maar vind mijn stofkeuze vreselijk. En nu zie ik jou quilt en bedenk dat ik gewoon een keer opnieuw moet beginnen. Maar dan met hele andere stoffen. Hihi..

Guusje, zei

Het ziet er prachtig uit je quiltwerk.

Patricia zei

Ik vind deze quilt zoooo mooi met deze kleuren !!