Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

3 april 2016

Haken

Eigenlijk ben ik van het quilten en borduren, maar zo af entoe maak ik een uitstapje. In 2013 heb ik bijvoorbeeld een ripple blanket gehaakt.

Op de foto ligt de deken op ons bed, maar in de praktijk ligt hij altijd beneden in de woonkamer en wordt hij veel gebruikt.
Sindsdien heb ik eigenlijk niet veel meer gehaakt. Nog wel een poging gedaan in 2014 met de CAL van Tertia en Jolanda, maar dat werd hem niet voor mij. Dat lag niet aan de CAL, maar aan mijn haakcapaciteiten en mijn kleurkeuze.

Maar afgelopen week heeft het haakvirus weer toegeslagen na het zien van deze foto's.


Het is een CAL (klik) van Scheepjeswol. Een deken met een bijzonder verhaal (klik). Als je mee wilt doen, moet je je aanmelden bij de facebookgroep (klik). Daar staat alles uitgelegd: over de drie kleurcombinaties die worden voorgesteld, over het garen in de pakketten die je kunt kopen, waar je die kunt kopen etc.

Het is uiteraard de bedoeling om de deken te maken van wol van Scheepjeswol. Ik weet nog niet of ik dat ook ga doen, want ik heb nog zoveel garen liggen van mijn mislukte CAL-project.

Wie is nog meer van plan om deze deken te gaan maken?

7 opmerkingen:

baukje zei

Ik heb het ook voorbij zien komen, aarzel nog . Het is wel een heel bijzonde deken door het verhaal erachter...

Chookyblue...... zei

That will be a lovely blanket to make. Use your own wool if you have plenty....

Rina zei

Wat een mooie deken, maar nee ik begin er niet aan. Ik wil het echt houden bij quilten en borduren. Er ligt nog genoeg om mee verder te werken :-)

Ageeth Dorsman zei

Wat een prachtige deken! Ik kan me voorstellen, dat je ervoor bezwijkt, maar ik ga even sterk zijn, want met quilten en borduren hebben ik mijn handen al vol (en met de gewone dagelijkse dingen dan...). Maar ik ga hem wel aan mijn jongste laten zien, want laat die nu besmet zijn met het haakvirus...
Ik ben benieuwd, wat jouw kleurtjes gaan worden.
Groetjes van Ageeth

Annelein zei

Leuk projektje!!!! Zo'n ripple blanket staat hier ook op het verlanglijstje voor ooit...

Wilma Kuin zei

Ik heb van het weekend mijn bolletjes opgehaald,..
nu wachten tot 20 april,..
;o)

Guusje, zei

Ik ga ook meedoen maar met welke kleuren weet ik nog niet want ook hier ligt nog heel veel garen.