Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

14 mei 2016

AWS blok 3

AWS staat voor Antique Wedding Sampler, ofwel de quilt naar een patroon van Di Ford. Het is niet een gemakkelijk patroon. Ze zeggen wel eens dat je het quiltdiploma hebt behaald als je de Dear Jane hebt gemaakt. Nou dat quiltdiploma heb ik, maar de AWS is dan toch nog weer een stapje hoger. Ik moet eerlijk zeggen: het valt me bar tegen. Ik vind de blokken moeilijk om te maken. Maar goed, dat is dan tegelijkertijd ook wel weer de uitdaging. Zo blijft het patchworken spannend.


Mijn blok 3 is niet het blok 3 uit het boek. Ik houd een andere volgorde aan. Maar mijn blok 3 is een gemakkelijk blok. Dat zat zo in elkaar.

Blok 1 en 2 zijn hier en hier te vinden.

2 opmerkingen:

Floor zei

Ben het helemaal met je eens! Heb niet voor niets deze quilt toen ik hem af had "Mijn levenswerk" als ondertitel gegeven.
Had echt een examen gevoel. Heb wel gelezen dat mensen het een leuke tussen-door-quilt noemen, maar het is een prestatie als je alle blokken klaar heb, en dan het quiltwerk nog.
Maar het is zeker een uitdaging en de moeite waard om hem af te maken.
Jouw blok 3 ziet er prachtig uit. Best leuk dat elk blok weer anders is, zo blijft het spannen toch?

Maud Halma - van Wees zei

Ik vind hem heel erg mooi!Heel veel succes met het maken van de andere blokken! Gaat helemaal goed komen. Fijne dag.