Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

18 mei 2016

Blok 4 van de AWS

Dit is mijn blok 4 en niet blok 4 uit het boek. Ik houd namelijk een andere volgorde aan.


AWS staat dus voor Antique Wedding Sampler, maar oplettende lezertjes hebben vast al gezien dat mijn versie van de AWS niet zo "antique" wordt. Zoals gewoonlijk geef ik er weer een andere draai aan. Dat doe ik niet expres, maar gebeurt gewoon vanzelf.  Ik houd er nou eenmaal niet zo van om met bruin en beige te werken. Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik vind het sombere kleuren.

Ik gebruik dus vrolijke stoffen voor mijn AWS, uit een serie van French General gemaamd "Le Bouquet Francais" (klik). Met name de kleuren blauw, rood en grijs uit deze serie stop ik in de quilt. Niet het geel. Geel is een kleur die ik zelden gebruik Dit geheel wordt aangevuld met stoffen uit mijn eigen voorraad.

6 opmerkingen:

Floor zei

Mooi geworden dit blok. Jij hebt het weer anders gedaan dan ik. Zelf heb ik de punten geappliqueerd op de ondergrond, maar zo is het ook een goed idee.
Eigenlijk vind ik de originele kleuren van de AWS helemaal niet saai. Er zit heel veel rood en blauw in, maar wel een beetje gedempte kleuren. Maar leuk om er je eigen draai aan te geven, anders worden ze allemaal hetzelfde en jij moet er straks van gaan genieten.

Supergoof zei

Het is jouw quilt, en dan is het wel fijn als je er zelf van geniet,...
;o)
Ik vind het een plaatje!
:o)
groetjes aan Mankie!
;o)

conny's quilts zei

Misschien niet antiek maar wel erg mooie frisse kleuren, mooi hoor!

Annelein zei

Dit blok is ook weer een plaatje en samen met de andere blokken wordt het een pronkstuk!!!

Martine zei

Leuk hoor je eigen kleuren.
Anders zijn alle quilts hetzelfde.
En ik heb zaad besteld van die mooie primula's .
Bedankt voor het adres.

Ageeth Dorsman zei

Prachtig, je nieuwste blok voor de AWS, en deze kleurtjes zijn zo smaakvol, fris en vrolijk!
Groetjes van Ageeth.