Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

17 mei 2016

Een rondje door de tuin

Loop je mee een rondje door de tuin? Ja, ik weet wel dat dit blog vooral over quilten en borduren gaat, maar voor de verandering een keertje de tuin laten zien, vind ik gewoon ook leuk. Dus vandaar. Je mag nu wegklikken!

De tuin is heel mooi op het moment. Alles is zo groen en groeit zo hard. De foto's heb ik afgelopen zondag aan het eind van de middag gemaakt.


Voorop de foto de keramieken vogels, die mijn moeder gemaakt heeft voor mij. Die vogels heb ik ooit bij Huize de Dohm (klik) gezien. Nu heb ik niet de illusie dat mijn tuin ook maar iets op de tuin van Huize de Dohm lijkt hoor. Maar die vogels ben ik blij mee.


Kijk de Aurikel bloeit. Mijn lievelingsplant. Wil je hier meer over weten, dan moet je hier even klikken.


Een close-up van de sneeuwbal. Echt een blikvanger in de tuin op dit moment.


Akelei heb ik ooit gezaaid en die zaait zich nu elk jaar weer uit. Zomaar gratis kleur in de tuin.


De rode bessen doen het goed. Nog even en we kunnen ervan eten.


Hetzelfde geldt voor de kersen. Dit zijn morellen, van die beetje zurige. Heerlijk, het water loopt me in de mond. Het is wel altijd een strijd wie het meeste krijgt: wij of de vogels.


En last but not least: ons konijn Mankie. Een mooi beestje, maar wel een beetje een ijskonijn. Mankie is het konijn van jongste dochter en is al 8 jaar oud.

Volgende keer weer eens iets over quilten.

3 opmerkingen:

Floor zei

Ach die Mankie.... loopt ie een beetje mank omdat hij zo heet?
Jouw Sneeuwbal staat er ook al zo mooi bij, net als bij mij. Ja alles begint nu lekker te bloeien en je hebt een mooie tuin.
Best leuk hoor om de quiltverhaaltjes eens af te wisselen met iets anders.

Marguerite zei

Bij jullie loopt de natuur een heel stuk voor op de natuur hier.
Bij mijn sneeuwbal is een beginnende knop te zien.
De rode bes begint net kleine besjes te vormen.
En de kers lijkt alleen een beetje op die bij jullie.
Vind het wel een heel leuk ijskonijn. hihi...

Ageeth Dorsman zei

Ik vind je tuin een plaatje! Zo mooi groen en vol kleur ook nog eens. Ben er stiekem wel jaloers op...
Mankie is een lieverdje, hoor!
Groetjes van Ageeth.