Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

16 mei 2016

Eindelijk dan toch: de Vierlande merklap is af!

Al jaren ben ik bezig met het borduren van een Vierlande merklap. Hier kun je meer lezen over de achtergrond. In dat bericht heb ik ook gezegd: "In 2015 is de merklap af". Nou, dat is 2016 geworden, maar vooruit: hij is af.


Ik vind het een mooi borduurwerk geworden. Ik houd wel van de symmetrie, die in Vierlande merklappen voorkomt. Ook het gebruik van maar een paar kleuren spreekt me aan. Saai om te doen misschien, maar mooi om naar te kijken.


In het borduurwerk heb ik nog enkele persoonlijke gegevens verwerkt, zoals de beginletters van de voornamen van onze drie dochters: E - P - M.

8 opmerkingen:

Annelies zei

Heel erg mooi !!

Rina zei

Schitterend. Een vierlande staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Irene Pieters zei

Prachtig! Ik heb het patroon ook liggen, het lijkt me heel afwisseld om te borduren, met al die verschillende patronen. Leuk om er toch je eigen toevoeging aan te kunnen geven met de initialen van je dochters. Heel knap, dat je stug door gegaan bent, nu kun je er van genieten!

Floor zei

Het is prachtig geworden Marianne!
Inderdaad wat saaier om te doen, maar zelf houd ik ook wel van alles in een of twee kleuren.
Je gaat hem vast inlijsten, zonde om in de kast te leggen toch?
Een pronkstuk voor aan de muur.

conny's quilts zei

Prachtig hoor!

Marjan zei

Fantastisch mooi geworden, Marian!

Annelein zei

Wat is het mooi geworden. Een plaatje!!! En een hele prestatie. Hij staat hier ook nog op het verlanglijstje. Neem je hem morgen mee? In het echt is hij vast nog vééééééééél mooier ...*Ü*.

Maud Halma - van Wees zei

Wat ontzettend mooi! Prachtig.