Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

12 juni 2016

Mijn SBS-quilt is af

Na een winter quilten en het aanzetten van de bies, is het dan eindelijk zover: mijn versie van de SBS-quilt is af.

Mijn SBS-quilt bestaat uit 121 blokken, 11 bij 11 dus, en meet 2 bij 2 meter. Een mooie maat vind ik zelf. Het origineel bestaat uit 10 bij 14 blokken.
De stof die ik gebruikt heb komt uit de serie Pure van Sweetwater (klik). Soms vond ik het wel moeilijk hoor, om niet een leuk ander stofje toe te voegen. Alsmaar dezelfde stoffen is best wel saai. Maar ik ben blij dat ik heb volgehouden. Ik vind het mooi geworden: rustig, maar toch niet saai en uiteraard frisse kleuren. Dat laatste is een grapje voor insiders.

De achterkant van de quilt, gemaakt van resten:


Ik ben begonnen met deze quilt in januari 2014. Het was een project van onze maandelijkse bee: het maken van een "moeilijke-blokjes-quilt". Omdat ik de Dear Jane al gemaakt heb, heb ik toen gekozen voor de SBS-quilt.
Van sommige blokken kan ik me nog precies herinneren waar ik was, toen ik hem maakte. Of wat ik toen meemaakte. Een quilt vol mooie en ook wat minder mooie herinneringen.


17 opmerkingen:

Frances Meredith zei

Lovely to see your completed SBS. I know what you mean by the same colours on a long project, but the result is wonderful.

conny's quilts zei

Heel mooi hoor, jouw versie van de SBS, prachtige kleuren.
groetjes, Conny

Floor zei

Prachtig is ie geworden jouw SBS quilt, en ook zo groot!
Je hebt hele mooie zachte kleuren gebruikt, dat maakt het echt een geheel.
Nu lekker van genieten, misschien op je bed?
Maar de achterkant is ook erg mooi en zo handig dat de restjes nu ook gebruikt zijn.
Fijne zondag gewenst ook al regent het.

Docent Nederlands zei

Van harte gefeliciteerd met je quilt! Ik vind hem heel erg mooi, romantisch!

Sjoukje zei

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige quilt! De zachte kleuren maken hem heel romantisch!

Wilma Kuin zei

Hij is prachtig met zijn ingetogen kleuren,...

Monica zei

Wow, Chapeau!!! gefeliciteerd met je 'affe' SBS. Wat is hij mooi geworden!

Frea zei

Om aan te werken is het misschien saai om beperkte kleuren te gebruiken. Maar het resultaat is prachtig.
Zelf heb ik recent het laatste blok af, ben nu bezig om de strookjes er tussen te zetten.
Bij het uitleggen op de grond viel het mij ook op, dat de quilt wel erg groot wordt. Stond ik helemaal niet bij stil, toen ik met de quilt begon.

Rina zei

Juist de kleuren spreken mij erg aan. Rustig, maar ook mooi bij elkaar gekozen. Een top quilt!

Annelein zei

Heel fris, heel jou én.... heel mooi!!!!

Annemieke zei

Erg mooi geworden! En de maat is fijn, ik houd wel van n vierkante quilt. Achterkant ook leuk:)
Het zal vreemd zijn om hm af te hebben, dat duurt meestal even vind je niet, voordat je daarnaan gewend bent.
Groetjes
Annemieke

Ageeth Dorsman zei

Wat is je SBS-quilt schitterend mooi geworden! De kleurenckmbinatie is echt super. Je hebt echt eer van je werk; mijn complimenten!
Groetjes van Ageeth.

Patricia zei

Wat is je quilt prachtig geworden !! Echt een plaatje om naar te kijken !

Guusje, zei

Ze is prachtig geworden. Ook ik vind de stoffenkeuze geweldig mooi.

Carin Wijnand zei

Gefeliciteerd met je prachtige quilt! Regelmatig de vorderingen voorbij zien komen, zo leuk en bijzonder is dat en dan nu het eindresultaat, heerlijk !

Chookyblue...... zei

your quilt is beautiful and a wonderful achievement.........

Willy zei

Heerlijk om zo via het bloggen mee te kunnen genieten van je prachtige quilt.