Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

7 augustus 2016

Sweet pea

Sweet pea, reukerwt, oftewel lathyrus odoratus, is mijn favoriete zomerbloeier. Elk jaar zaai ik die in mijn tuin. Gisteren kwamen we terug van vakantie en de lathyrus bloeit volop in de tuin. Gauw wat geplukt en in een vaasje gezet. De bloemen ruiken zo lekker! Maar de bloemetjes zien er ook heel mooi uit.


Hoe meer je ervan plukt, des te meer bloemen worden gevormd. Sweet pea is echt een aanrader voor in de tuin. Het zaaien is heel gemakkelijk, dus ik zou zeggen: probeer het volgend jaar gewoon eens. Onder andere hier (klik) kun je lezen hoe je lathyrus moet zaaien.

3 opmerkingen:

Willy zei

Vind ze ook zo prachtig. De laatste twee zomers hebben wij ze niet gehad. Ik mis ze wel. Volgens mij zie ik hier bij jou ook de Wiltshire Ripple. veel plezier nog van de laatste pluk. Groetjes,

Floor zei

Wij hebben ze jaren gekweekt op de volkstuin, maar deze mooie kleuren heb ik nog niet eerder gezien.
Elk jaar probeer ik het weer om ze te zaaien in de tuin hier bij het huis, maar het lukt niet.
Dit jaar kwamen ze wel goed op, maar werden ze opgegeten door de duizenden slakken die hier rondhuppelen.
Soms koop ik een bosje in de bloemenwinkel.... :-(

Joke zei

Het zijn zulke lieve bloempjes. Mooie herinneringen aan mijn kindertijd. Zal ze volgend jaar gaan zaaien!