Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

2 mei 2017

Blikvanger

In de AWS van Di Ford is het blok met het vaasje altijd de blikvanger, vind ik. Het leuke is dat dit blok bij iedereen anders is. Natuurlijk heeft iedereen het vaasje, maar de bloemen zijn altijd een verrassing. Dat komt uiteraard omdat de stof die Di Ford heeft gebruikt inmiddels niet meer verkrijgbaar is. Eigenlijk wel leuk, want daardoor krijgt elke AWS iets persoonlijks.

Dit is mijn variant van het vaasjes-blok:


Jongste dochter heeft geholpen: ik vond het blok eigenlijk wel af, maar zij vond het te kaal. Op haar advies heb ik links nog een vlinder ge-broderie-perseed. Een goed advies, want het blok voelt nu helemaal goed.

8 opmerkingen:

Sjoukje zei

Erg leuk! Hij wordt inderdaad ook mooi met alleen broderie perse. Dit blok is mijn favoriete blok uit de quilt, inderdaad een blikvanger. Hier een linkje waar de foto's van de bloemenmandjes van mijn moeder en mij staan: http://sjoukje-borduren.blogspot.nl/2015/04/aws-blok-7-bloemenmand.html

Je vlindertje vind ik fantastisch!

Martine zei

Wat een beauty.

Floor zei

Vond dit ook het mooiste blok van de quilt. Inderdaad weer heel anders dan de mijne.
Ook prachtig geworden. Je dochter had gelijk, het vlindertje maakt het blok in evenwicht.

Ineke zei

Prachtig blok, dat vlindertje erbij is erg goed geslaagd. Je dochter geeft goed advies.
Groetjes, Ineke

Ageeth Dorsman zei

Een oogstrelende blikvanger heb je gemaakt met jouw uitvoering van dit blok van de AWS! Supermooi! Het vlindertje erbij maakt het helemaal af.
Groetjes van Ageeth.

Aunt 'Reen zei

Your vase block stitched up very beautiful, I love your version!

Joke zei

Wat een mooie blikvanger. Dat vlindertje doet het heel goed!

BezigeBijMirjam zei

Heel fijntjes, en ja dat vlindertje maakt het af!